Wednesday 23 July 2014
Ik heb een fotoboek besteld op 28/06/2014. Zoals er op de site stond, kreeg ik 3 dagen (01/07/2014) later een e-mail dat mijn fotoboek verstuurd was. Ik weet uit ervaring dat dit meestal nog 2 extra dagen duurt dus heb ik gewacht tot 07/07, na het weekend.
Ik ging naar de winkel in Zottegem. Toen ik keek naar de aanwezige fotoboeken, zat er mijn fotoboek, jammer genoeg, nog niet tussen. Geen grote ramp, dat is nogal gebeurd. Ik besloot de dag erna terug te komen, zonder iets te zeggen tegen de verkoopster.
De dag erna ging ik opnieuw naar het Kruidvat en nog steeds lag er geen fotoboek in de daarvoor voorziene plaatsen. Ik vroeg dus aan een medewerker in de winkel van Zottegem of zij eens konden kijken, misschien had ik er erover gekeken? Ook zij vonden niets, ik vroeg hen dan om misschien even contact op te nemen met de daarvoor bevoegde persoon (anderhalve week nadat ik de mail had gekregen). Ze had veel werk en ze zei dat ze ging bellen van zodra het rustig was. Ik heb haar alle gegevens gegeven: de klantennummer, de bestelnummer, mijn naam en de vraag om eens te polsen naar die fotoboek, of wat er aan de hand was.
Toen ik de dag daarna terug ging, zei de verkoopster/verantwoordelijke dat ze gebeld had en dat ik een korting zou krijgen voor het veroorzaakte ongemak. Ik zei dat het goed was, maar of ze toch nog eens wou bellen. Ze ging mij contacteren van zodra het in orde was (ondertussen was de tweede week ook al voorbij gegaan).
Er ging opnieuw een week voorbij (derde week, vandaag 23/07/2014) en ik had nog niets gehoord van de winkel van Zottegem. Ik heb dan, voordat ik naar de winkel ging, gebeld naar Kruidvat Zottegem. Ik was aan de telefoon en ik vroeg: "is mijn fotoboek al binnen? Het klanten-/bestelnummer is 700212-416915!" De verkoopster zei aan de telefoon: "Als u een mail gekregen heeft, dan is het fotoboek binnen." Ik vertelde haar net hetzelfde van hierboven en ze ging eerst zelf eens op zoek naar deze fotoboek. Ze vertelde mij dan ook, opnieuw, dat deze fotoboek nog steeds niet beschikbaar was en ik vroeg of ze nu meteen eens wou bellen naar de verantwoordelijke om te vragen hoe het nu eigenlijk was met de status van de fotoboek. Ze zei:" Neen, dat kan ik niet doen, dat is teveel werk! Denk je dat ik niets anders te doen heb?" en ze gooide de telefoon dicht.
Ik vond haar reactie heel ongepast, ook omdat ik zelf nu al 3 weken wacht op deze fotoboek en ze het recht niet heeft om zo te reageren tegen een klant die gewoon een vraag stelt over de status van haar bestelling (ondertussen kon je aan de werknemers in Zottegem hun gezichten al aflezen: "hij is hier weer ze, voor zijn fotoboek.") Tja, als ik het besteld heb en ervoor betaald heb... Wat moet ik dan doen...
Ik belde vandaag dus ook naar de persoon die verantwoordelijk is in Nederland voor het ontwikkelen (en opsturen, weet ik niet zeker) van de fotoboeken. Ik moet zeggen, dat ik hier ook niet echt beleefd ben behandeld. Hij vertelde mij eerst, dat hij geen gegevens meer had van de fotoboeken omdat er al (heel toevallig) nipt 3 weken gepasseerd waren. Ik vroeg me of hij de mensen in Zottegem zelf eens kon contacteren om te vragen wat de gegevens van deze fotoboek waren. Hij vertelde mij dat hij dat niet kon doen omdat hij geen contactgegevens had van deze winkel. Sorry hoor, maar hier had ik er echt genoeg van en ik wees hem op het feit dat je dit makkelijk kan opzoeken op het internet, niet geheel beleefd meer (maar hij was dat al lang niet meer). Hij zei mij steeds bestel die boek opnieuw, ik vertelde hem dat alles al betaald was en dat ik niet meer opnieuw kon bestellen, want dat mijn harde schijf gecrasht was... Hij bleef doorzetten en ik kreeg er geen woord meer tussen. Hij zei steeds:: "Ik verzoek u om opnieuw te bestellen. Precies een antwoordapparaat...
Dus vandaag zit ik nog altijd zonder fotoboek, zonder beloofde korting (niet te vergeten) en zonder geld, want het is online betaald (ongeveer euro 26,00). Dus nu moet ik het opnieuw opsturen en opnieuw betalen? Topservice, zowel in Zottegem als de contactpersonen bij Kruidvat Nederland. Ik hoop dat deze reactie gehoor krijgt en ik hoop dat hier nog iets aan gedaan wordt. Volgende keer betaal ik pas aan de kassa, als er een volgende keer komt...
Met vriendelijke groeten
Een teleurgestelde en ontevreden klant!