Sunday 15 November 2015
Wij hebben onlangs foto's besteld bij profotonet. Al tijdens het bestelproces vielen enkele zaken op:
- bewerkte foto's (met een officieel fotoprogramma) worden niet geaccepteerd
- we moeten de foto's enkele keren opnieuw uploaden omdat de site het niet aan kan.
Na ontvangst bleek de kwaliteit erg wisselend. Naast een aantal mooie en kwalitatief goede foto's, zijn een aantal foto's ook erg onscherp of donker afgedrukt. Hiermee begon de zeer negatieve ervaring. We hebben via de mail contact gezocht met de vraag of het mogelijk was de foto's terug te sturen o.i.d. Enkele reacties uit de volgende mailwisseling:
- onscherpe foto's ontstaan bij de maker niet bij Profotonet
- kleurverschillen liggen niet aan Profotonet maar aan een onvoldoende gekalibreerd scherm bij de maker van de foto's;
- de verantwoordelijkheid ligt volledig bij de maker;
Profotonet heeft geen retour procedure of klachten-afhandelingsprotocol. Ze zijn niet in staat naar de eigen verantwoordelijkheid te kijken en wijzen alleen naar de klant. Mailwisselingen zijn uiterst onvriendelijk, onprofessioneel en niet-klantgericht wanneer het om negatieve ervaringen gaat.